Aktualności

Nabór VI

Nabór VI – 15 grudnia 2025 r. godz. 13.00 – 14.00 lub do wyczerpania alokacji w wysokości 500.000 zł.

Nabór V

Nabór V – 30 października 2025 r. godz. 10.00 – 31 października 2025 r. godz. 15:00 lub do wyczerpania alokacji w wysokości 1.000.000 zł.

Nabór IV

Nabór IV – 9 września 2025 r. godz. 9.00 – 12 września godz. 15:00 lub do wyczerpania alokacji w wysokości 1.000.000 zł.

Nabór III

Nabór III – 22 lipiec 2025 r. godz. 9.00 – 1 sierpień godz. 15.00 lub do wyczerpania alokacji w wysokości 1.000.000 zł

Nabór II

Nabór II – 20 maja 2025 r. godz. 9.00- 30 maja 2025 r. godz. 15.00 lub do wyczerpania alokacji w wysokości 1.000.000 zł.

Nabór zostaje wydłużony do 30 czerwca 2025 r. do końca dnia.

Nabór I

Nabór I – 26 marca 2025 r. godz. 11.00 – 28 marca 2025 r. godz. 15.00 lub do wyczerpania alokacji w wysokości 2.000.000 zł

Pytania i odpowiedzi

Jak zarejestrować się do Systemu Operatora i czy jest to jedyna forma składania dokumentów:

Jedyną formą składania dokumentów rekrutacyjnych w trakcie trwania rundy naboru jest system E-Wnioski.

https://ewnioski.certes.pl/

Dokumenty mogą być podpisane w sposób tradycyjny – własnoręcznym podpisem osoby upoważnionej do reprezentowania przedsiębiorstwa, podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.  
Formularz zgłoszeniowy Uczestnika/czki powinien być podpisany przez pracownika/właściciela w analogiczny sposób.
 

Usługi rozwojowe, opisane we Wniosku będą realizowane przez Wykonawców, których wybierzesz na rynku komercyjnym w wyniku przeprowadzonego rozeznania rynku.

1. Rozeznanie rynku ma na celu ustalenie rynkowej ceny netto za 1h zegarową Usługi rozwojowej na 1 Uczestnika/Uczestniczki oraz całościową cenę usługi rozwojowej netto na 1 Uczestnika/Uczestniczki, na którą zamierzasz pozyskać Wsparcie w ramach Projektu.

2. Przed złożeniem Wniosku, w celu ustalenia ceny rynkowej, zapytanie cenowe kierujesz do co najmniej trzech potencjalnych Wykonawców usługi, o ile na rynku
istnieje trzech potencjalnych Wykonawców dla planowanej Usługi rozwojowej lub korzystasz z minimum trzech cenników dostępnych na stronach www. Rozeznanie
rynku możesz przeprowadzić łącząc źródła pozyskania danych np. 1 oferty i 2 Prt Scr z cenników ze stron www. Jeżeli w ramach Projektu planujesz wnioskować o Wsparcie więcej niż jednej Usługi rozwojowej, dla każdej z nich musisz przeprowadzić oddzielne rozeznanie rynku.

3. Zapytanie cenowe musisz przekazać do potencjalnych Wykonawców w taki sposób, aby posiadać potwierdzenie np. e-mail, zapis ze strony www itp. Jeżeli będziesz posiadać odpowiedzi od potencjalnych Wykonawców, powinny one zostać dostarczone do Ciebie w formie pozwalającej na załączenie ich do Wniosku np. e-mail, odpowiedź w wersji papierowej, itp.

4. Możliwość przedstawienia jednej oferty, obowiązuje wyłącznie w przypadku, gdy Usługa rozwojowa jest unikatowa lub dostosowana do Twoich specyficznych potrzeb i nie ma bezpośrednio konkurencyjnej oferty na rynku, co potwierdza spełnienie kryterium a lub b oraz c (jeśli dotyczy), które pozwolą Ekspertowi oceniającemu Wniosek o udzielenie wsparcia, na uznanie takiej Usługi rozwojowej za „unikatową” lub „szytą na miarę”:
a. specyfika tematyczna usługi – usługa powinna dotyczyć tematu, który jest bardzo wąski lub niszowy, co ogranicza dostępność porównywalnych ofert. Należy
dokładnie wykazać, dlaczego temat jest unikalny np. ze względu na rzadkie połączenie tematyki, metodyki czy technologii (kryterium obligatoryjne dla usługi
„unikatowej”);
b. zakres merytoryczny – program Usługi rozwojowej powinien być dostosowany do Twoich specyficznych potrzeb. W celu potwierdzenia wymaga się przedstawienia szczegółowego opisu programu usługi, w tym zakresu tematycznego oraz efektów uczenia się oraz wykazać, że nie są dostępne w innych podobnych ofertach i tylko ta odpowiada na Twoje specyficzne potrzeby rozwojowe (kryterium obligatoryjne dla usługi „szytej na miarę”);
c. certyfikaty i kwalifikacje prowadzących – należy udokumentować i wykazać unikalność kwalifikacji trenerów/doradców prowadzących Usługę rozwojową, np. posiadanie wyjątkowych certyfikatów, doświadczenia zawodowego, unikalnych osiągnięć w danej dziedzinie. Kryterium nie może stanowić jedynej podstawy dla uznania usługi za „unikatową” lub „szytą na miarę” (kryterium fakultatywne).

5. Dla uznania, że dana Usługa rozwojowa jest „unikatowa” wystarczy, że wykażesz, że spełnia wymogi kryterium a). Dla potwierdzenia, że dana Usługa rozwojowa jest
usługą „szytą na miarę” wystarczy, że wykażesz, że spełnia wymogi kryterium b). Kryterium c) ma charakter wyłącznie fakultatywny i jego spełnienie nie jest wymagane dla potwierdzenia statusu usługi „unikatowej” lub „szytej na miarę”.

6. Jeżeli zamierzasz skorzystać z pozyskania Wsparcia na Usługę rozwojową „unikatową” lub „szytą na miarę”, musisz przedstawić i udokumentować wyniki
poszukiwań i informacje o co najmniej 3 innych dostępnych na rynku ofertach o podobnej tematyce (w formie zestawienia/wykazu co najmniej 3 ofert standardowych i wskazaniem ich różnic w odniesieniu do usługi „unikatowej” lub „szytej na miarę”).

7. Ponadto powinieneś wykazać, że cena wybranej usługi „unikatowej” lub „szytej na miarę” jest rynkowa. Cenę netto za 1h zegarową Usługi rozwojowej na 1 Uczestnika/Uczestniczki wybranej Usługi „unikatowej” lub „szytej na miarę” porównaj do cen standardowych Usług rozwojowych o podobnej tematyce, oferowanych przez inne firmy, aby pokazać, że wycena jest uzasadniona i wskaż z czego wynika ewentualna różnica w cenie (np. dodatkowe moduły, specyficzne wymagania, metoda prowadzenia zajęć).

8. Rozeznanie rynku powinno zostać przeprowadzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem Wniosku o udzielenie wsparcia na podstawie wiarygodnych ofert, w sposób przejrzysty, racjonalny i efektywny, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów.

9. Wyniki przeprowadzonych w tym zakresie działań, mających na celu szacowanie ceny rynkowej Usług rozwojowych, musisz przedstawić we Wniosku, którego część dotyczy rozeznania rynku. Będziesz też musiał dołączyć np. oferty otrzymane od potencjalnych Wykonawców usług lub prt sc z cenników ze stron www lub inne dokumenty, które potwierdzą dane zawarte w tym obszarze we Wniosku.

10. Cena wybranej Usługi rozwojowej, o której refundację będziesz się ubiegać we Wniosku powinna wynikać z przeprowadzonego przez Ciebie rozeznania rynku i powinna być racjonalna i efektywna, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów.

W ramach naboru „Podniesienie kompetencji kadr Podmiotów BUR” możliwe jest uzyskanie refundacji kosztów wyłącznie tych usług rozwojowych (dalej: usługi), które są oferowane na rynku komercyjnym, tj. poza Bazą Usług Rozwojowych (BUR). Dopuszczalne jest skorzystanie z komercyjnej oferty Podmiotu BUR, pod warunkiem że usługa nie została wybrana ani zrealizowana za pośrednictwem Bazy, także jako usługa komercyjna (bez dofinansowania).
Wybór usługi z BUR jest zatem niedopuszczalny w ramach niniejszego naboru.

Podmiot zarejestrowany w BUR (Podmiot BUR), który świadczyłby usługę komercyjną w ramach naboru „Podniesienie kompetencji kadr
Podmiotów BUR”, a więc byłby Wykonawcą usługi w ramach naboru, nie może być już w takiej sytuacji uczestnikiem w ramach całego naboru.
Zgodnie z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie, o wsparcie nie może ubiegać się Wykonawca usług w naborze nr FERS.01.03-IP.09-002/24 „Podniesienie kompetencji kadr Podmiotów BUR”.

Tak, ale warunkowo – jeśli są powiązane z obszarem rozpoznawania potrzeb i wyznaczania celów (pkt 1a tiret 1) albo projektowania działań wspierających rozwój (pkt 1a tiret 2).

Jeśli natomiast obejmują wyłącznie marketing, sprzedaż, obsługę administracyjną BUR – wtedy brakuje podstaw w załączniku 13 i nie można ich zakwalifikować, ponieważ w żaden sposób nie są powiązane z usługą.

Jednak nawiązując do zapytania dot. rozpisywania potrzeb i celów w karcie usługi, mieści się to w pkt 1a tiret 2 (przekładanie potrzeb i celów na projekt Usługi rozwojowej)

Należy rozumieć to zgodnie z katalogiem z zał. 13:

„Przygotowanie” = diagnoza potrzeb, projektowanie działań, przygotowanie środowiska uczenia się.

„Prowadzenie” = realizacja usługi, wspieranie transferu, walidacja, ewaluacja.

Cel szczegółowy projektu nie obejmuje czynności stricte administracyjnych ani marketingowych, chyba że mają bezpośredni wpływ na jakość i metodykę usług rozwojowych.

Zakres szkoleń kwalifikowanych został określony w Załączniku nr 13 do RWP – Opis obszarów tematycznych. Dokument ten wskazuje obszary merytoryczne, które mogą być objęte wsparciem, jednak nie odnosi się szczegółowo do tematów szkoleń proponowanych przez Podmioty BUR we wniosku. Ostateczna ocena, czy dana usługa rozwojowa mieści się w ramach obszarów wskazanych w załączniku, należy do eksperta oceniającego wniosek o udzielenie wsparcia. 

Obowiązek potwierdzenia miejsca realizacji usługi został wprowadzony w Regulaminie w celu zapewnienia prawidłowej realizacji wizyt monitoringowych. W związku z powyższym istotne jest dokumentowanie/archiwizowanie informacji w tym zakresie otrzymanych od Odbiorców wsparcia.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie nie zawiera zapisów, że brak potwierdzenia miejsca realizacji Usługi rozwojowej lub linku umożliwiającego dostęp do Usługi rozwojowej albo przesłanie tych informacji w terminie krótszym niż określony w Regulaminie, może stanowić podstawę do odmowy dokonania refundacji kosztów tej usługi.
Pomimo to Odbiorcy wsparcia mają o obowiązek potwierdzania przedmiotowych informacji w terminach wskazanych w Regulaminie.

W Karcie Usługi rozwojowej wskazywany jest „Planowany termin realizacji usługi”, co zakłada pewne prawdopodobieństwo zmiany tego terminu, np. ze względu na przedłużający się termin oceny wniosków o udzielenie wsparcia. 

W sytuacji zmiany terminu realizacji usługi będzie wymagane przesłanie przez Odbiorcę wsparcia pisemnej informacji w tym zakresie. Brak wcześniejszego poinformowania Operatora o zmianie terminu będzie skutkować odmową wypłaty refundacji.

Załącznik 13 (pkt 1a i 1b) określa:

80%
– gdy usługa dotyczy kompetencji trenerskich/doradczych/mentorskich/coachingowych w sześciu wskazanych obszarach (diagnoza, projektowanie, realizacja, transfer, walidacja, ewaluacja).

50%
– gdy usługa dotyczy nabywania nowych kompetencji związanych z usługami rozwojowymi w BUR (pkt 1b), ale nie mieści się w katalogu powyżej.

To oznacza, że np. księgowa, która posiada wiedzę z zakresu VAT-u, ale nigdy nie szkoliła (brakuje jej kompetencji trenerskich), może skorzystać ze szkolenia 80% i nabyć umiejętności trenerskie. Natomiast jeśli dodatkowo chciałby szkolić z np. rozliczania PIT-ów, powinna korzystać ze szkolenia 50% i pozyskać wiedzę z zakresu rozliczania PIT-ów, ponieważ umiejętności trenerskie posiada. Nie ma też przeciwskazań aby otrzymała wsparcie 80% i 50% i pozyskała kompetencje trenerskie i nową wiedzę.

Należy jednak podkreślić, że cel szczegółowy projektu nie obejmuje czynności stricte administracyjnych ani marketingowych, chyba że mają bezpośredni wpływ na jakość i metodykę usług rozwojowych.

Zakres szkoleń kwalifikowanych został określony w Załączniku nr 13 do RWP – Opis obszarów tematycznych. Dokument ten wskazuje obszary merytoryczne, które mogą być objęte wsparciem, jednak nie odnosi się szczegółowo do tematów szkoleń proponowanych przez Podmioty BUR we wniosku. Ostateczna ocena, czy dana usługa rozwojowa mieści się w ramach obszarów wskazanych w załączniku, należy do eksperta oceniającego wniosek o udzielenie wsparcia. Operator jako podmiot realizujący projekt, podejmuje decyzję o zakwalifikowaniu danej usługi do wsparcia.

Pracownica powracająca z urlopu macierzyńskiego może zostać objęta wsparciem w projekcie, o ile w momencie rozpoczęcia szkoleń będzie już aktywna zawodowo.

CERTES Sp. z o.o.
Hafciarska 11,
04-704 Warszawa

Przejdź do treści